Followers

Sunday 5 February 2012

Den Uppskjutna Resan och Sjuhundrapunds Gorillan 5 februari 2012




Efter planer på att ta ombord medlemmar från vår planets kollektiv av medborgare för en 10 dagars studieresa som gäster på moderskeppet Neptunius har gått om intet, har många människor riktat sig mot Steve Beckow på sina sajter, antingen beredda att fyra av att han lurats, eller att detta på något sätt var helt och hållet hans fel att resan inte kom till stånd. Att ge Steve Beckow skulden på något sätt, av något som helst slag, för uppskjutandet av denna resa, är detsamma som att ge Moses skulden för de 10 budorden. Det finns nejsägare som vill visa på vissa delar av dessa kommunikationer som för dem är tvivelaktiga, men även somligt på stentavlorna som Moses packat ner från toppen av Sinaiberget verkar särskilt begripligt heller. Känner någon annan att det där om att inte ha begär efter sin nästas egendom eller hustru låter som något annat för er än ett gäng rika killar som vill att ni ska hålla tankarna borta från deras pengar och blicken borta från deras hustrur? Detta låter mer som något min grekiske granne som äger det lokala matstället skulle säga. ”Hallå, du kolla´ på min fru, jag ska spöa dig!” Men jag kommer ifrån ämnet, det gör jag ofta. 



Herr Beckow förtjänar inte att få skulden alls för den besvikelse några känner idag. Istället förtjänar han all heder i världen för att han föreslår en sådan lysande idé som jag inte har hört föreslås av någon annan hittills. Han presenterar också en mycket enkel och väl uttänkt process som inte bara skulle öppna dörren för ett avslöjande utan skynda det igenom och slänga igen dörren efter det. Är det Steves fel att denna perfekta och enkla plan blev mer komplicerad än byggandet av den romerska akvedukten? Heder åt honom, detta var en banbrytande och mycket rimlig idé med en massiv ovansida. Den enda baksidan skulle väl vara några besvikna själar, men det finns ingen baksida att ta på när det gäller detta, eftersom den mest modlösa Ljusarbetare kommer att studsa tillbaka på ingen tid alls. När allt kommer omkring, vi är mänskliga, och vi kan klara allt som universum skickar ut. Det är det som gör oss så unikt mänskliga. Som svar till de av er som tvivlar på sanningshalten hos Steves kanal Linda Dillon, jag ska säga er, att även om jag inte har någon orsak just nu, utan för att det är sanningen, min Stjärn Familj under AshtarCommandhar delat sina tankar med mig gällande dessa förehavanden. Efter att jag fått bekräftelse på att jag framgångsrikt hade lagts till på denna resas flyglista, skickade min Stjärnfamilj mig kommunikation på en dag som vi normalt inte har kontakt och bad om all information som jag har kunnat säkerställa beträffande denna resa så att de kunde undersöka detta förslag. Naturligtvis försåg jag dem med alla detaljer som jag kände till och väntade på deras svar. Jag fick ytterligare kontakt från min Stjärn Familj under de tidiga morgontimmarna på lördagen, även om det verkade troligt att denna resa skulle skjutas upp nu. 


Personligt meddelande till Greg från hans Stjärn Familj


Jag skulle vilja klargöra några saker med er angående dagens resa. Vi har kommunicerat med era värdar och vi har kommit till slutsatsen att resan är en mycket verklig möjlighet och inte ett påhitt. Vi vill att ni ska veta att vi alltid 


ser till er säkerhet, och denna resa är inget undantag. Det är inte som att ni har ett förkläde, men vi kommer att vaka över er och säkerställa att ingen skada tillfogas er. Vi kommer att vidta alla säkerhetsåtgärder och meddela er om vi känner att ni är på väg mot någon som helst fara. 


Vi ser denna resa som ett mycket bra sätt att påbörja tillkännagivanden om avslöjanden och vi hälsar era bemödanden att delta i denna potentiellt historiska händelse. Var snälla och var den bästa representanten för ert folk och vårt folk som ni kan vara. Vi är säkra på att ni redan har detta klart i tankarna. Vi är mycket uppspelta över möjligheten av att detta försök kommer att ha stora svepande effekter på er värld. Ni kommer att möta varelser från många olika hörn av universum under era tio dagar ”till havs” och vi är exalterade för er skull eftersom vi vet att ni kommer att tycka väldigt mycket om att möta alla dessa unika individer. Vi vet att ni inte har umgåtts med andra på väldigt länge och vi ser denna möjlighet som en underbar möjlighet för er att komma ut ur huset, såväl som naturligtvis, ta del av vad som skulle kunna vara en av de mest viktiga händelserna i er planets historia. 


Vi ser detta som en fantastisk möjlighet att bli inblandad på ett än större sätt än ni redan har varit i avslöjande processen, och vi ser att ni får många nya vänner och viktiga kontakter I detta avseende. Kom ihåg att alltid vara i ert bästa bemötande, inte för att vi behöver påminna er om detta. Det kommer att finnas många inflytelserika medlemmar av olika befattningar som ni kanske möter och talar med och vi vet att ni kommer att göra ert bästa för att hedra ert folk som ambassadörer av både Jorden och er värld hemma. 


Det finns en möjlighet att ni kanske kan få besöka er hemplanet under denna resa, och vi är så spända för er skull inför denna möjlighet. Anblicken av allt som är välbekant för er kanske börjar öppna flodvågorna av minnen av ert förflutna. Vi vet att ni kommer att bli ganska förvånade över vad ni kommer att återupptäcka om er själva och er historia, och vi tror att ni kommer att börja minnas oss, era gamla vänner också. 
Vi önskar er en trygg resa Greg. Ha det underbart och lär er så mycket ni kan så ni kan ha fantastiska historier med er tillbaka att dela med era bröder och systrar i er värld vid er återkomst. Ha det bra, ha roligt. Vi kommer att tala till er igen snart, och minns, vi ser alltid till er och er säkerhet. 


Vi är din Stjärn Familj.


Så som mycket ofta blir tydligare efter en god natts sömn, så har jag också precis vaknat med en ny tanke om ämnet efter det att jag redan hade publicerat en artikel som sammanfattade många möjligheter för orsaker till att den ursprungliga planen inte skulle lyckas. Jag kan inte säga säkert om detta inte var mitt ego som tog emot denna tanke, eller om det var ett budskap från mina guider, men i vilket fall, är denna möjlighet värd att presentera här eftersom den är lika rimlig som vilket förklaring som helst som erbjudits hittills. 


I drömtillståndet målades ett porträtt för mig som antydde att hela denna händelse var en skapelse av vårt kollektiva medvetande, och att vi skapar av, och för, oss själva varje steg framåt genom hela processen och att det var vår skapelse som ledde oss fram till upplevelsen av besvikelse. I min dröm påmindes jag av att tanken på denna strävan inte presenterades för mänskligheten, utan att det var mänskligheten som tog emot den och erbjöd den som en möjlighet. Universum svarade ”Ja” tillbaka, er begäran bifalls. Är inte detta det sätt på vilket universum måste svara oss? Fråga och ni ska bli givna. Detta är en universell lag som vi alla borde förstå vid det här laget. Steve frågade sedan om vi kunde ta med oss ett exakt antal personer till mötet med moder skeppet. Åter igen beviljades denna önskan, som den måste. Vi skapar nu framgångsrikt tillsammans som ett kollektivt medvetande varje steg på vägen mot manifestationen av vår önskan. ”Kan vi göra detta på Lördag”, frågade Steve igen, och igen blev vi besvarade på det enda sätt den högre sfären kan svara. Ja, detta är möjligt. 


Jag visades I min dröm att detta är punkten då vårt kollektiva medvetande blir ofokuserat och börjar brytas ned, sprider våra tankar och vår kollektiva manifestations krafter. Parametrarna som ursprungligen kommits överens om var att ett visst antal personer skulle hämtas upp vid en speciell tid och levereras till moderskeppet där de ska tillbringa 10 dagar, inte mer och inte mindre, sedan återsändas till moder jord. Enkelt, klart, fokuserat. Även för noviser som oss skulle vi lätt kunna manifestera en sådan verklighet med detta tankesätt. Men det var här som om ett kollektivt medvetande ”jag” börjar fråga ”Är detta ett bedrägeri, är detta ett skämt, är detta en fälla uppgjord av kabalen? ”Jag” som ett kollektivt medvetande frågade sedan om jag kunde inte resa fram och tillbaka till skeppet enligt samma schema som alla andrautan istället plockas upp tidigare eller lämnas tillbaka tidigare?” Jag frågade sedan ”Eftersom jag inte tror, skulle jag kunna vänta här på jorden tills jag ser att alla andra åkt och kan jag då kontakta er och ni kommer tillbaka till jorden och hämtar upp mig?” Man förstår då inte att det är vår övertygelse som skapar händelsen, inte att händelsen skapar vår övertygelse. Sedan frågade ”Jag” frågor om att ta med våra barn och våra husdjur, och förlorar fokus på det faktum att det finns begränsad tillgång och att syftet med detta uppdrag är att komma tillbaka med bevis och våra beskrivningar att dela med världen. Mer och mer spreds mitt medvetande. ”Skulle jag kunna ta med min gorilla som väger 700 pund och två ton bananer, eftersom jag inte kan finna en barnvakt? Och eftersom du vet att bananer inte håller sig i 10 dagar, är det möjligt att vi reser tillbaka ned till jorden efter färska bananer? Och kan vi åka till Farmer´s Market i Los Angeles för jag har hört att Lindsay Lohan handlar där?


Jag menar inget illa gentemot någon som har kommit med dessa önskemål eftersom jag förstår hur var och en önskade så att delta i denna upplevelse, och jag vill också göra det klart att Steve inte har gjort något annat än sitt bästa för att se till att så manga som har gjort så mycket för ljuset ska belönas för sina ansträngningar. Jag håller helhjärtat med om denna gest från hjärtat, även om någon behövde åka hem tidigare eller var tvungen att ta med sin gorilla. Jag säger heller inte som ett faktum att det var vårt ofokuserade kollektiva medvetande som har inskränkt vårt äventyr, jag föreslår bara att vi kanske ska undersöka Ärkeängel Mikaels ord närmare som gav råd genom kanalen FranZapeda ”Om det händer denna lördag beror också på allas tankesätt…” Jag ber att vi mildrar detta eventuella hinder om vi om vi någonsin ska försöka oss på en sådan strävan igen. Som min far alltid sa ”Det kan inte skada”. 


Det finns ingen anledning att peka finger här, eftersom jag, som ett kollektivt medvetande, bara kan peka finger åt mig själv. Jag påvisar bara var vårt kollektiva medvetande börja rasa som ett korthus med en 700 pund tung gorilla sittandes på det. Jag tror att i all erfarenhet finns det en lektion att lära, och när förtjänsten av lektionen misslyckas att erkännas, måste historien upprepa sig. Låt oss inte uppleva att detta misslyckande avfyras igen, utan låt oss med alla medel inte misslyckas för att vi inte försökte igen, utan låt oss inte misslyckas eftersom vi lärde av våra misstag. 


As channeled through Greg Giles
Website:ascensionearth2012.blogspot.com/


Svensk översättning: Mariana Ottoson www.st-germain.se
Originals and translations of Galactic Messages available at

No comments:

Post a Comment

inv


Invokation

14:02:2014 - 09:00H BRISBANE, AUSTRALIA

13:02:2014 – 24:00 Stockhom, Sweden

http://24timezones.com/

WANDERER OF THE SKIES

WANDERER OF THE SKIES
In Swedish

SALUSA BY MIKE QUINSEY

SALUSA BY MIKE QUINSEY
In Swedish

SHELDAN NIDLE

SHELDAN NIDLE
In Swedish

MATTHEW WARD

MATTHEW WARD
In Swedish

MONTAGUE KEEN

MONTAGUE KEEN
In Swedish

BLOSSOM GOODCHILD

BLOSSOM GOODCHILD
In Swedish